Pojęcie o nazwie branding poruszaliśmy już we wcześniejszych wpisach na naszym blogu. Jego szerokie znaczenie oraz definicja, nie posiada określonych ram i nie dysponuje czymś, co można by zdefiniować jako działania automatyczne z wyłączeniem roli człowieka. Wszystko opiera się na słowach i na charakterze, zapewniając nam identyfikację wizualną, która najzwyczajniej w świecie może się podobać. Jak poprawnie zdefiniować proces brandingu lub rebrandingu w odniesieniu do nas samych? Jak zadbać o własną markę w tej kwestii i jak stworzyć jej wizerunek? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w tym wpisie. Zapraszamy do lektury.

Branding jako człowiek.
Określenie może wzięte na wyrost, ale wydaje nam się, że można tak określić pewne powiązanie, które występuje w naszej naturze. Branding to nic innego jak świat identyfikacji wizualnej, która jest w stanie pojawić się na naszych indywidualnych projektach, które potrzebują definicji graficznej. Nie chcemy oczywiście poruszać znaczenia filozoficznego, ale tak szczerze uważamy, że proces projektowy w dużej mierze zależy od tego, kto nad nim pracuje oraz w jaki sposób do niego podchodzi.
Rozpoczynając prace projektowe związane z przygotowaniem brandingu lub rebranidngu należy udowodnić swoje przekonania oraz to, co było, lub jest dla nas ważne.
Definiując swoją markę, musimy pamiętać, że za każdym razem coś jest tworzone przez człowieka dla człowieka, więc „uczłowieczenie” projektu powinno zawsze znajdować się gdzieś w naszej podświadomości.

Jak poprawnie zdefiniować proces brandingu lub rebrandingu w odniesieniu do nas samych?
W poprzednim akapicie przedstawiliśmy, jak według nas wygląda proces brandingu lub rebrandingu w teorii. W tym momencie chcemy płynnie przeskoczyć z tematu teorii do praktycznej części całego zdarzenia, czyli samych prac projektowych związanych z „ucieleśnieniem” prac dotyczących brandingu, który będzie identyfikacją wizualną zarówno dla naszej firmy, jak i dla nas samych.
Proces przygotowania identyfikacji wizualnej, która będzie naszym dokładnym odwzorowaniem, jest niczym innym jak zdefiniowaniem charakteru w formie graficznej. Nie należy tworzyć czegoś, co nie będzie naszym zupełnym przeciwieństwem i będzie nas drażniło przez cały czas istnienia. Może nasza rada jest prosta i nic nie wnosi do profesjonalnego życia graficznego, ale tak szczerze to według nas podczas Tworzenia identyfikacji dla swojej firmy, powinniśmy pójść drogą o nazwie „musi mi się to podobać”.
Podsumowanie.
Podczas tworzenia lub zlecania ważnej dla nas identyfikacji wizualnej dokładnie przygotuj sobie to, co tak naprawdę Ci się podoba. Niekoniecznie musisz znać dokładny wygląd tego, co chcesz, aby znalazło się w Twoim znaku. Ważne jest, aby stworzyć brief, którego ram będzie można się przytrzymać. Zdefiniuj swój własny kolor. Swój własny kształt oraz nawiązanie do tego, co najbardziej Ci się podoba.
Przykładowy wygląd oczekiwać zamieścimy już w przyszłych wpisach.
Dziękujemy za przeczytanie tego krótkiego wpisu.
Miłego od One White Studio!