Mamy tylko chwilę, aby przyciągnąć uwagę, ale nigdy nie mamy jej tylko jednej.
Stworzenie nowej identyfikacji wizualnej jest pewnego rodzaju zobrazowaniem tego, co przez lata umacniało Twoją markę na rynku. Pozbieraj wszystkie dotychczasowe elementy składowe. Nadaj im nowego wyglądu oraz stwórz dla nich znaczenie. Obraz każdej marki jest poddany próbie lat. Tworzy pewnego rodzaju historie, która została napisana przez cały czas jej istnienia. Wyciągnij to, co zdążyło się wydarzyć i stwórz z tego klucz do obrazu, który stworzyła firma. Nie bójmy się zmian. Dajmy szansę się im pokazać. Stwórzmy syntezę historii z Twoim charakterem, która będzie w stanie na nowo pokazać to, co tak naprawdę stało się dla Ciebie ważne. Jeszcze raz, ale tym razem z odświeżoną linią. Zobrazuj nowy wygląd, w który chcesz wierzyć. Na nowo oznacza rebranding.
Co to jest rebranding?
Rebranding z definicji jest procesem zamian lub transformacji dotychczasowego wyglądu oraz wizerunku, który do tej pory posiadała firma, bądź marka. Dotyczy on każdego szczebla znajdującego się w zasięgu dotychczasowej identyfikacji wizualnej, wliczając w to papier firmowy, jak i samo logo. W mechanizmie rebrandingu mogą znaleźć się rzeczy takiej jak: kolor, logo, slogan, dotychczasowy styl komunikacji, a nawet opakowania produktów. Jednym słowem jest to proces zmian wszystkiego, co do tej pory definiowało Twoją markę na rynku.

Dlaczego warto zdecydować się na rebranding?
Jednoznaczna odpowiedź/powód na stworzenie nowej identyfikacji wizualnej niestety nie istnieje. Rebranding musi wywodzić się przede wszystkim z chęci do zmian oraz odświeżanie tego, co przez lata pozostawało niezmienne dla Twojej firmy. Na pewno warto się zastanowić, czy to, co przez jakiś czas funkcjonuje, spełnia tak samo swoją rolę, jak kilka lat temu. Czasami w rebrandingu warto zapisać swoją dotychczasową historię oraz osiągnięcia, które firma zdołała spełnić przez dotychczasowe lata swojego istnienia i zamknąć je w nowym, odświeżonym wyglądzie.
Jak to wygląda?
Rebranding jest przede wszystkim modyfikacją wyglądu marki, która wiąże się z rozwojem dziedziny marketingu oraz obecnych trendów. Jest to proces długotrwały i bardzo czasochłonny, ale w wielu przypadkach bardzo przydatny. Przygotowując nową wersję wizerunkową dla swojej marki, masz szansę na dotarcie do nowej grupy odbiorców oraz na przygotowanie nowego wyglądu, który będzie w stanie wpisać się w obecne czasy.
Podsumowując
Rebranding nie wiąże się ze zmianą logo. Nie usuwa też Twojego charakteru. Nie zabiera Ci dotychczasowych osiągnięć i historii. Rebranding jest sposobem na to, aby to wszystko pokazać zupełnie na nowo.
Jak wygląda początek? Zachęcamy do sprawdzenia naszego wpisu o brandingu.