Promowanie firmy to działania, których celem jest zdobycie popularności firmy, a co za tym idzie oczekiwanych zysków i korzyści. Tego rodzaju czynności marketingowe objawiają się w wielu różnorodnych procesach. Jednym z nich jest wpływanie na świadomość oraz pamięć potencjalnych odbiorców. Wśród wielu działań reklamowych warto zwrócić szczególną uwagę na logotyp przedsiębiorstwa. Czym on jest? Czy logotyp różni się od znanego i popularnego logo biznesu? Jak o stworzyć? Jakie powinien posiadać cechy charakterystyczne? Czym jest logotyp?

Wypromowanie marki na tle konkurencji to bardzo żmudna i ciężka praca. Mnogość firm specjalizujących się w danej branży zmusza właścicieli do tworzenia coraz bardziej pomysłowych i przyciągających uwagę kontrahentów, rozwiązań. Jedną z podstawowych czynności tego rodzaju marketingu jest utworzenie promowanie własnego logotypu. Czym właściwie jest to określenie? Kiedy można go używać? 

Logotyp to specjalny znak towarowy, który może zostać zarejestrowany w odpowiednim urzędzie. To część wyróżnika danej marki ukazywana w postaci graficznego napisu. Jest to specjalny przekaz tekstowy, wykonany za pomocą odpowiedniej czcionki, koloru i wyróżniającego stylu. Jego zadaniem jest uzupełnienie loga firmy, które zbudowane jest również z ciekawego identyfikującego przedsiębiorstwo znaku graficznego czy obrazka. 

Logo a logotyp – czym różnią się te terminy? Jakie mają cechy wspólne?

Główną rozbieżnością pomiędzy wyróżnionymi sposobami identyfikacji marki jest rodzaj przekazu, ujawniający się w symbolach graficznych. Ich cechą wspólną jest jednak prostota oraz cel i przeznaczenie. Logo przedsiębiorstwa to przede wszystkim symbol, z którym kojarzona jest dana marka. Jej częścią składową może być napis graficzny, który uzupełnia całość. Granica pomiędzy dwoma rodzajami promocji jest bardzo cienka, a usystematyzowanie tych pojęć zwykle wiąże się z rodzaje grafiki. 

Cechy charakterystyczne dobrego logotypu

Dobry, skuteczny i wyróżniający się logotyp, powinien posiadać wiele cech, które pozytywnie wpływają na odbiór zewnętrzny. Dzięki nim napis w postaci symbolu graficznego będzie rozpoznawalny, zapamiętany i kojarzony z dobra jakością, ciekawą ofertą najlepszymi usługami. 

Wśród najbardziej pożądanych cech znajdują się:

Dzięki wyżej wymienionym atrybutom możliwe jest stworzenie własnej kampanii reklamowej, jak również rozpowszechnienie oferty czy specjalnych usług przedsiębiorstwa. Cechy te powinny również pasować do logo firmy, które kojarzone jest z marką. 

Zalety i korzyści płynące z dobrego logotypu

Posiadanie dobrego, chwytliwego oraz rozpoznawalnego logotypu to bardzo ważny element marketingu. Dzięki odpowiednio przygotowanej grafice możliwe jest przede wszystkim rozpowszechnienie firmy, jak również pozostanie w pamięci i świadomości każdego odbiorcy. Do najważniejszych zalet tego rodzaju promocji należą:

– zbudowanie profesjonalnego wizerunku, 

– zyskanie tożsamości i indywidualności, 

– możliwość wyróżnienia się z tłumu, 

– łatwiejsze nawiązanie współpracy z innymi firmami, 

– możliwość łatwiejszego dotarcia do odpowiedniej, wybranej grupy docelowej, 

– promowanie firmy na różnego rodzaju portalach czy w sieci, 

– tworzenie gadżetów reklamowych z rozpoznawalnym logotypem, 

– wiele innych.

Jak zaprojektować ciekawy i oryginalny logotyp?

Tworząc logotyp firmy można działać na kilka sposobów. Jednym z rozwiązań jest zlecenie projektu profesjonalnym firmom, które w sposób rzetelny i fachowy wprowadzą wszelkie pożądane dla klienta szczegóły. Specjaliści zaprojektują również odpowiadające temu znakowi logo, które będzie niejako całością symbolu wyróżniającego przedsiębiorstwa. 

Logotyp można stworzyć również samemu, wspomagając się ciekawie i oryginalnie przygotowanymi programami. Przed rozpoczęciem prac warto przeanalizować cały proces, jak również nakreślić ostateczny wygląd i oczekiwania co do stworzonego produktu. Warto również wychwycić i przyswoić różnice, które ujawniają logo a logotyp.  Kolejnym krokiem jest wybór najbardziej dostosowanego do potrzeb kreatora i rozpoczęcie pracy. Podczas procesu warto zwrócić uwagę na kolory, wielkość liter, jak również charakter i ogólny odbiór symbolu. 

Dziękujemy za przeczytanie naszego wpisu.
Miłego od One White Studio.

Poprzedni wpis Następny wpis