Kreowanie wizerunku jest pojęciem, które nigdy nie ma złotej definicji ani złotego schematu, według którego można zacząć działać. Wszystko opiera się na wyczuciu samego siebie oraz charakteru firmy. Na dobrą sprawę można to kontrolować, ale nikt nie wie, czy ruch, który sprawdził się w innym miejscu, sprawdzi się również u nas. Wszystko, co zaczyna się teraz, jest pewnego rodzaju sprawdzianem naszej potencjalnej grupy odbiorców.

Kreowanie wizerunku. Początek.

Rozpoczynając kreowanie wizerunku, musimy pamiętać, że najważniejsza jest autentyczność. Według ogólnych zaleceń to w pierwszej kolejności należy postawić na stworzenie spójnej identyfikacji wizualnej, która będzie odpowiednia z naszymi poglądami oraz tym, co chcemy reprezentować. Fajnie zrobić to tak, żeby to, co tworzymy, również było dla nas przyjemne i przede wszystkim zgodne z tym, co chcemy reprezentować. Oczywiście można postawić od samego początku na tworzenie sztucznego świata, ale wcześniej czy później każdy się na tym pozna, że to, co przedstawiamy, jest raczej przymusem wizerunkowym, niż prawdziwym wyglądem.
W wielkim skrócie to wygląda tak, że jednak to oklepane powiedzenie „bądź sobą” jest kluczowe na etapie, w którym najważniejszym punktem jest kreowanie wizerunku. Pamiętaj „jakbym nie była/był sobą, to byłabym/byłbym kimś innym” – niby takie głupie, ale w marketingu według nas, to nawet trochę prawdziwe.

Kreowanie wizerunku – kontynuacja działań.

Jak już znajdziesz odpowiednie dla siebie miejsce w Internecie i odpowiedni styl, to rekomendujemy, żeby zacząć to rozwijać.
Utrzymuj komunikacje na takim poziomie, jaki zadowoli Ciebie samego/samą. Wszystko jest raczej zrozumiałe dla wszystkich, że przetarcie granicy typu klient, a firma jest pewnego rodzaju wyzwaniem, które nie udaje się każdemu. Jest to według nas długotrwały proces, który potrafi przysporzyć wiele problemów, pomimo Twoich szczerych chęci, ale gwarantujemy, że obranie strategii komunikacji teraz, zaowocuje na pewno w przyszłości.

Jak przetrzeć granice w kreowaniu wizerunku?

Tu trochę może się powtórzymy, ale według nas nie ma na to złotego przepisu. Dobrze, aby nasze działania podobały się nam samym, a dopiero później możemy zacząć szukać już drugiej osoby do naszego grona odbiorców. Komunikacja pomiędzy firmą a klientem jest od zawsze punktem, który wielu firmom przychodzi bardzo ciężko. Oficjalny, zablokowany komunikacyjnie styl jest raczej murem niż furtką w nowoczesnym marketingu, a działania skierowane tylko i wyłącznie na promocje produktów, są raczej trudnym wyzwaniem, niż przemyślanym działaniem.

Kreowanie wizerunku wśród marek.

Zwróć teraz uwagę, w jaki sposób postępują marki, na których chcesz się wzorować. Oczywiście nie rekomendujemy kopiowania innych i wręcz odradzamy to za każdym razem, ale spójrz teraz na to wszystko jako klient i odpowiedz sobie na pytanie o treści ,,Dlaczego ja znam tę markę?”.
Kreowanie wizerunku w sieci jest pewnego rodzaju grą, którą samemu musimy polubić, bo inaczej to będzie taka jedna wielka bajeczka, która tak na serio nic nie wzniesie do naszej firmy, ale będzie się pisać, pisać i pisać bez większego sensu.
Przy kreowaniu wizerunku musisz się otworzyć. Zrób to tak, żeby Twoi znajomi, którzy znają Cię od wielu lat, mogli powiedzieć, że to jesteś faktycznie Ty i marka/ firma, którą tworzysz, jest dokładnie tym, co przez lata pokazujesz innym, reprezentując swoją osobę.

Podsumowanie.

W tym krótkim wpisie chcieliśmy przekazać, że kreowanie wizerunku jest raczej czymś, co musimy zrozumieć niż potrafić to rozbić. Zakładając firmę lub markę, chcemy przecież, żeby była najlepsza, każdą ją znał, a jej prowadzenie sprawiało nam przyjemność.

Obróćmy na początku stanowiska i spójrzmy na to z innej strony.

Dziękujemy za przeczytanie naszego wpisu.
Miłego od One White Studio.

Poprzedni wpis Następny wpis