Marketing opiera się w ogromnym stopniu na faktach i sprawdzonych informacjach z zakresu choćby psychologii. Bardzo łatwo zaufać bowiem wiedzy, która swoje potwierdzenie znajduje w licznych publikacjach, których autorami są cenione i znane nauce nazwiska. Zastosowanie nauki w marketingu znajduje swoje odzwierciedlenie w operowaniu kolorem, językiem, a także formą. Są jednak sytuacje, w których marketing zastępuje naukę magią i wróżbiarstwem, tworząc niekonwencjonalne połączenie świata biznesu z astrologią. Jednak czy marketing oparty na pseudonauce może zadziałać? Zapraszamy do przeczytania naszego artykułu o marketingu astrologicznym, w którym staramy się wyjaśnić, czym jest i na czym polega ta zyskująca popularność forma marketingu.
Czym jest marketing astrologiczny?
Marketing astrologiczny jest niszową formą marketingu, który opiera się na informacjach związanych ze znakami zodiaku, układem planet, kartach tarota, a także szeroko pojętą magią. Mimo swojej kontrowersyjności marketing astrologiczny ma swoich zwolenników. Jego największa siła tkwi w tworzeniu czarodziejskiej otoczki wokół oferowanego produktu. Marketing astrologiczny przejmuje również rolę decyzyjności klientów, przedstawiając im produkty, które są im przeznaczone ze względu na dzień urodzin, znak zodiaku lub porę dnia, w której dokonują zakupu.
Jak działa marketing astrologiczny?
Marketing oparty na pseudonauce czerpie swoją siłę z rosnącego zainteresowania astrologią, wróżbiarstwem lub czarodziejstwem. Jego działanie opiera się zaangażowaniu odbiorcy w astrologię i praktyki magiczne. Marketing astrologiczny korzysta z tego faktu, sugerując konsumentowi produkt dopasowany do niego na podstawie określonych informacji. Jego niezwykła siła tkwi w nawiązaniu kontaktu między firmą i klientem, a także stworzeniem mistycznej atmosfery, w której dana marka staje się źródłem magii, która jest ofiarowana jej konsumentowi.
Jak stosować marketing astrologiczny?
Najprostszą formą zastosowania marketingu astrologicznego jest posiadanie dwunastu produktów, gdzie każdy z nich jest przypisany do określonego znaku zodiaku. Mógłby pojawić się zarzut, że jest to spore ograniczenie, ponieważ ktoś urodzony pod znakiem raka, może nie chcieć kupić dedykowanego produktu. Osoby zainteresowane astrologią z pewnością od razu skierują się ku produktom, których znak zodiaku jest im przyjazny, ponieważ na przestrzeni lat odkryły, że ich kontakty np. z bykami, wodnikami i pannami są świetne, jednak z lwami, wręcz przeciwnie. Dobrym pomysłem jest zasugerowanie produktów, które są powiązane z danym znakiem, ponieważ zwiększa to szanse na wzrost sprzedaży. Kolejnym sposobem wykorzystania marketingu astrologicznego jest tworzenie produktów w oparciu o znaki zodiaku. Mogą to być zarówno ubrania, kosmetyki, jak i perfumy, ale również przybory szkolne i domowe dekoracje. Możliwości naprawdę są nieograniczone. Pamiętaj jednak, że marketing astrologiczny opiera się na więzi między Twoją firmą a klientem. Tylko wzbudzając w nim zaufanie i poczucie obcowania z autorytetem, będziesz w stanie sprawić, że marketing oparty na astrologii poprawnie zadziała.
Świat marketingu cały czas rośnie, a nowe rozwiązania napędzające sprzedaż, są coraz bardziej niekonwencjonalne. Nie znaczy to jednak, że nie działają. Marketing astrologiczny mimo małej popularności i niemałej kontrowersji znajduje niszę, w której świetnie się sprawdza. Działania marketingowe bazujące na znakach zodiaku i szeroko pojętej magii mogą być dla wielu osób bezcelowe i naiwne. Nie zapominajmy jednak, że istnieją osoby, dla których astrologia jest bardzo ważną częścią życia. To przede wszystkim do nich jest skierowany marketing astrologiczny.
Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu. Mamy nadzieję, że udało nam się przybliżyć pojęcie marketingu astrologicznego, który coraz częściej pojawia się na naszym rodzimym podwórku.
Zapraszamy również do sprawdzenia innych wpisów na naszym blogu, a także zapoznania się z naszymi dotychczasowymi realizacjami.