Tworzenie treści, optymalizacja stron, odciążanie ich od zbędnych zasobów, czy pozyskiwanie linków zewnętrznych, to tylko wierzchołek góry lodowej, którą możemy wyklarować w przypadku działań związanych z pozycjonowaniem stron internetowych. Sztuką w tej branży jest jednak dla samej agencji SEO, czy SEOwca działającego na własną rękę, pozyskiwanie opinii. Dobry PR i wizerunek specjalisty w temacie, to klucz do pozyskiwania przyszłych klientów. Oczywiście opinie za każdym razem, co do skuteczności działań są podzielone, bo jeden Rabin powie, że tak powinno się robić, a drugi Rabin powie, że tak nie powinno się robić, bo to nie ma sensu. Pomimo podzielonych opinii na samym szczycie tej hierarchii jest ten jeden największy szef, który kryje się pod kryptonimem Google. Zapraszamy do zapoznania się z naszą publikacją, gdzie poruszymy zagadnienie ,,content is king!’’ i inne związane z tym tematem popularne określenia, które zostaną prześwietlone pod kątem, ile w tym wszystkim może być prawdy, a ile to działania wizerunkowe w odniesieniu do działań pozycjonujących stronę w wynikach organicznych.

 

Content is King!

 

To, że dobra treść przyciąga użytkowników, to chyba element, z którym zgodzi się każdy. Niezależnie, czy na co dzień pozycjonujesz strony internetowe, czy nie. Zaciekawienie użytkownika dobrym artykułem, zwiększa jego świadomość odnośnie do interesującego go tematu i pozwala mu na zatrzymanie się na dłuższą chwilę na naszej stronie. Niezależnie, czy nasze publikacje dotyczą najlepszych sposobów parzenia kawy, czy przepisu na idealny sernik, to jeżeli treść jest skonstruowana w taki sposób, że wyjaśnia temat w 100%, to możemy zamknąć dyskusję na temat, czy opublikowany artykuł był potrzebny czy nie. Treść, którą dostarczyliśmy pozwala rozwiać wszelkie wątpliwości, jest ciekawa, ma odpowiedni dobór słów kluczowych, łatwo i przyjemnie się ją czyta, artykuł wygląda naturalne. Czego możemy chcieć więcej? Na przykład tego, żeby użytkownik wrócił na naszą stronę po większą dawkę informacji.
Wszelkie spekulacje odnoszące się do tego, że sama nasza zawartość blogowa nie ma już znaczenia odnośnie do pozycjonowania naszej strony, jest jedną wielką bajką, która oczywiście zawiera kilka prawdziwych krasnoludków, ale nie każda postać to krasnoludek. 

 


Odpowiednia treść – Dla wyszukiwarki czy użytkowników? 

Dostarczanie odpowiednich i tematycznych treści na naszej stronie internetowej możemy powiązać również z działaniami wizerunkowymi. Tworzymy w oczach naszych użytkowników coś, co faktycznie i realnie może mieć wpływ na to, co kryje się w odniesieniu do wydarzeń zachodzących w naszej firmie. Poskładanie wszystkiego w jeden spójny element pozwala nam nie tylko sprzedawać, to co oferujemy, ale tworzyć lojalnych klientów, którzy będą wzorować się na naszych działaniach w odniesieniu do całości naszej marki. 

 


Sprzedaje kawę, więc piszę też o kawie 

Powracając jeszcze raz do tematu kawy. Jeżeli sprzedajesz kawę, to napisz o swoim produkcie jaki posiada profil smakowy, z czym można go porównać, z jakich składa się ziaren i w jaki sposób była palona. Dobry opis produktu to również content, a wsparty dodatkowymi i ciekawymi publikacjami na Twoim blogu może nabrać tylko i wyłącznie rozpędu, a nie zaszkodzić. Wspieraj swoje produkty ciekawą treścią o wysokiej jakości. Przedstaw swoim użytkownikom na przykład 5 sposobów na zaparzenie idealnej kawy lub zwyczajnie przedstaw wszystkie możliwe sposoby na jej przygotowanie. Jedni lubią mocną espresoo, a jeszcze inni delikatne latte. Wybór pozostaw użytkownikom i występuj w roli specjalisty, który potrafi dobrze doradzić i dostarczyć całość w przyjemny i prosty sposób. Na Twojej stronie każdy może zaleźć coś dla siebie. Jeżeli ten ktoś nie znajdzie wymarzonego produktu, to możne znajdzie treść, która go zaciekawi. Stwórz na sowiej stronie miejsce, gdzie serio będzie można się czegoś ciekawego dowiedzieć i nie opieraj swojego bloga tylko na SEO. Czasami taki zwykły artykuł o Twojej codzienności lub przemyśleniach może przynieść więcej korzyści niż cudowny artykuł na 300 słów z ciągle powtarzającym się słowem kluczowym.

Złap pierwszy moment uwagi użytkownika i postaraj się z nim zaprzyjaźnić. 

PAMIĘTAJ!
Nie piszesz tylko dla robotów, ale również dla swoich klientów.


Ciąg dalszy – Treść jest królem albo królikiem. No coś w tym stylu dla SEO.

Wyżej napisaliśmy, że treść jest ważna i takiej opinii chcemy się trzymać do końca tego artykułu. Poszczególne elementy związane z działalnością contentową tworzą wizerunek. Dbasz o posty na swoich Social Mediach, swoim blogu, koncie prywatnym, gdzie występujesz również jako właściciel lub przedstawiciel firmy. To wszystko to na serio jest jedna wielka układanka, która nabiera kształtu dopiero po czasie. Nie daj się wciągnąć w generatory tekstu i nie korzystaj z usług 76 zewnętrznych pisarzy, bo każdy ma swój indywidualny styl, który prawdopodobnie w większym lub mniejszym stopniu będzie pisał dla Ciebie. Szersze spojrzenie na samą jakość może mieć dla Ciebie ogrom korzyści. Dlatego też z wyjątkiem samej zawartości postaw na swój wyjątkowy styl. Charakter to przecież wizerunek i w obecnych czasach, to właśnie on jest najwyższą wartością w marketingu i procesie pozyskiwania lojalnego klienta.


Więcej linków! Jak traktować fakt, że ktoś proponuje nam pozyskanie linku na stronie zewnętrznej dla naszego SEO?


Pozyskiwanie linków przychodzących, to temat, który również ma realny wpływ na pozycjonowanie naszej strony. Wyobraź sobie, że ktoś oddaje Ci jakiś ułamek swojej mocy SEO i przekierowuje swojego czytelnika do Twojej witryny, aby tenże użytkownik mógł uzyskać więcej ciekawych informacji. Brzmi to dumnie i właśnie tak według nas powinniśmy to traktować.

Wyobraź sobie, że takie pozyskanie linku i zamówienie artykułu o naszej firmie lub marce, to taka nowoczesna forma reklamy, która kiedyś była zamieszczanej w gazecie. Taki prosty temat i komunikat. Kiedyś ludzie (w sumie dziś też tak się robi) zamieszczali swoje reklamy w gazetach, magazynach, tygodnikach i tym podobne, w celach reklamowych, które zwiększały rozpoznawalność marki. Efekt tego był taki, że informowali ludzi na zewnętrznych nośnikach o promocjach, asortymencie i o swojej obecności na rynku. Na ten przykład wyobraź sobie, że pewna firma sprzedająca blachodachówkę zamieściła swoją reklamę w 10 gazetach, które są miesięcznikami. Mają 10 kanałów reklamowych i trzymają się tam w roli eksperta w swojej branży. W tym przypadku mają dobrze rozbudowany wizerunek na czas trwania swojej kampanii oraz prawdopodobnie pewną grupę klientów, którzy zdecydują się na skorzystanie z ich usług w najbliższym czasie. Tak samo jest z linkami, tylko z wyjątkiem rozpoznawalności pośród zyskujesz coś, co buduję wartość Twojej strony w oczach Google.

W prostym tłumaczeniu działa to tak, że jeżeli ktoś zamieści przekierowanie do Twojej strony we wpisie, który dotyczył (trzymając się przykładu) bezpiecznego pokrycia dachu domu, to w prostej linii wiadomą rzeczą jest, że zamknięcie przekierowania z wcześniej wybranej frazy, która nas interesuje, będzie miało realny wpływ na to jak wysoko nasza strona będzie wyświetlać się w wynikach wyszukiwania. Prosta rzecz, a cieszy, tylko pamiętaj, żeby zachować w tym wszystkim umiar. Ważne jest również naturalne pozyskiwanie tych linków. Nie działaj lawinowo tylko regularnie, ponieważ w link buildingu ważne jest to co w naszej codzienności, czyli naturalność.

Nie porywaj się na oferty proponujące Ci zamieszczenie 100 linków na portalach tematycznych w ciągu jednego dnia. Brzmi to imponująco i na pewno ktoś będzie musiał włożyć w to masę pracy, ale pamiętaj również o jakości. Oczywiście nie wszystko złoto co się świeci i na pewno gdzieś tam istnieje prawdopodobieństwo, że taki nawał linków z mało znanych portali nic nie będzie znaczył. Działaj spokojnie i regularnie oraz obserwuj aktywność na stronach gdzie zamieszczasz swoje linki, bo jakość w tym przypadku ma największe z możliwych znaczeń. 

Bardzo dziękujemy za przeczytanie naszego wpisu. Mamy nadzieję, że całość pod względem budowy jest dla Ciebie obecnie zrozumiała i spojrzysz na SEO w delikatnie innych i ,,ludzki” sposób niż poprawny względem robotów. 

Zapraszamy do sprawdzenia naszych innych wpisów oraz do rozmowy. Na pewno będziemy w stanie pomóc w działaniach zarówno nad Twoim wizerunkiem pod względem graficznym jak i w SEO w naturalny i ciekawy sposób. 

Poprzedni wpis Następny wpis