Opakowanie, które jest dobrze zaprojektowane kusi i przyciąga uwagę, ale także informuje o zawartości produktu, pełni bowiem coraz więcej funkcji. Warto zaznaczyć, iż my jako konsumenci stajemy się z roku na rok coraz bardziej wymagający, gdyż pragniemy kupować przede wszystkim estetycznie zapakowane produkty. Chcemy również, aby opakowania posiadały nie tylko wyjątkową szatę graficzną ale także pasowały do danego typu produktu oraz miały pozytywne działanie na środowisko!
Zapraszamy do wpisu, gdzie głównym tematem będzie projekt opakowania. 

Projekt opakowania a decyzje zakupowe

Liczne przeprowadzone badania potwierdzają, iż zdecydowana większość decyzji podejmowana jest pod kątem tego jak wygląda dane opakowanie. Dlatego w ogromnej dobie konkurencji tak bardzo istotne jest właściwe projektowanie opakowań, tym bardziej iż każdy z producentów pragnie stworzyć opakowania, które przyciągną uwagę jak największej liczby klientów. Czas wyrobienia opinii o danym produkcie wynosi około 7 sekund, jest to naprawdę niewiele, liczba pokazuje jak bardzo ważną rolę w podejmowaniu decyzji zakupowych odgrywa opakowanie. Jego głównym zadaniem jest, aby w krótkim czasie przyciągnąć uwagę klientów i skłonić do zakupu. Warto dodać, iż opakowanie spełnia trzy istotne funkcje:

Projekt opakowania powinien uwzględniać wszystkie wyżej wymienione kwestie, bowiem są one często wykorzystywane przez konsumentów!

projekt opakowania

Dlaczego opakowanie jest ważne?

Należy pamiętać, iż podstawową funkcją opakowania jest zabezpieczenie i promocja produktu, samo projektowanie opakowańjest dość złożonym i przemyślanym procesem. Czy wiesz, że aż 80% decyzji zakupowych podejmowanych jest w punkcie sprzedaży? Bowiem na podjęcie tej decyzji składa się zarówno cała oprawa graficzna jak i przyciągnięcie wzroku i uwagi konsumenta oraz wyróżnienie na półce. Dlatego, aby zwrócić uwagę na siebie zaleca się aby wszelkie projekty opakowań oraz etykiet odnosiły się przede wszystkim do charakteru konkretnego produktu, oraz wartości jakie niesie marka, gdyż element wizualny jest tutaj nie bez znaczenia!

Projekt opakowania – inteligencja i funkcjonalność

Inteligentne projektowanie opakowań to jedno z najlepszych narzędzi marketingowych, posiada wiele walorów, które świetnie współgrają z marką i niosą odpowiedni przekaz. Warto pamiętać, iż opakowanie ma do spełnienia bardzo konkretne funkcje, a ich realizacja jest tak naprawdę jedynym punktem odniesienia. Dobrze zaprojektowane opakowanie jest zarówno funkcjonalne w użyciu jak i komunikatywne oraz widoczne na półce. Projektowanie opakowań jet sztuką użytkową dlatego ważne jest umiejętne wyważenie tych dwóch członów. Wpływanie na zwiększenie sprzedaży nie jest łatwe, dlatego zaleca się aby było uwzględniane już na etapie tworzenia makiety opakowania. O osobowości danego opakowania w znacznej mierze decyduje topografia, dzięki której produkt może być delikatny, elegancki a jednocześnie mocno rzucający się w oczy. Należy zadbać, aby font był czytelny, a kolorystyka odzwierciedlała produkt, jako ciekawostkę można podać fakt, iż barwy czarne, złote oraz srebrne kojarzone są z produktami z wyższej półki, natomiast kolory jaskrawe z czystością, naturalnością oraz ekologicznością.

Projektowanie opakowań produktowych

Projekt opakowania – Wyróżnij się od konkurencji a osiągniesz sukces

Opakowanie, które znacząco podkreśli zalety i wartości oferowanego produktu, wzbudzi również zaufanie klientów i przekona ich do zakupu towaru. Jest do bardzo dobre rozwiązanie, bowiem wysokiej jakości opakowanie pozwoli zdecydowanie zwiększyć zyski w stosunkowo krótkim czasie, a tym samym wzmocni się wizerunek marki! Dobrze przygotowany projekt opakowań daje pewność i gwarancje osiągniecia sukcesu. Warto mieć na uwadze także jakość dostarczanych produktów, bowiem ma ona znaczenie dla klientów, jeżeli znajduje się ona na właściwym poziomie i idzie w parze z dobrą ceną można w krótkim czasie osiągnąć zysk! Jednak aby taki się stało, należy odpowiednio zadbać o opakowanie, liczy się nie tylko samo wnętrze ale też to co na zewnątrz, gdyż często od tego zależy ostateczna decyzja klienta!

Jeśli projektowanie opakowań jest właściwie przygotowane Twój produkt zyska na tle setek innych, wykorzystaj swoją szansę na sukces i postaw na nowoczesne i skuteczne projekty opakowań!

Poprzedni wpis Następny wpis