Długo zastanawialiśmy się, czy poruszyć ten temat na naszym blogu. Jest to jednak rzecz bardzo indywidualna i otwarta, gdzie każdy obiera na ten temat swoją własną intymną wręcz ścieżkę projektową. Dla jednych potrzeba słońca i śpiewu ptaków. Jeszcze inni udają się w daleką podróż w celu odnalezienia inspiracji, a jeszcze inni siedzą przez 3 dni w fotelu i szkicują. Co działa na nas? Jak wygląda projektowanie logo w naszym studiu? Wszystko zamieściliśmy w naszym poniższym artykule. Zapraszamy do sprawdzenia wpisu na temat, jak projektuje logo One White Studio.
Jak wygląda początek procesu pod hasłem ,,projektowanie logo” ?
Zaprojektowanie skutecznego znaku graficznego jest dla nas wyzwaniem, które za każdym razem, pomimo identycznie brzmiącego polecenia jest czymś, co oparte jest na ciekawej oraz różnorodnej drodze do osiągnięcia i spełnienia oczekiwań naszego klienta. Wszystko oczywiście należy na początku omówić, ale co się dzieje, kiedy zbierzemy już wszystkie potrzebne informacje? Może to delikatnie na wyrost napisane i z nutką grozy, ale zostajemy sami i zaczynamy szkicować.
Brief już mamy skompletowany, więc teraz możemy przystąpić do procesu projektowego wcześniej wspomnianego logo, którego szczegółowe etapy jednak już zostawimy dla siebie, ale w skrócie postaramy się przedstawić, od czego zaczynamy, na jakie rzeczy zwracamy uwagę oraz czego oczekujemy od naszych klientów przed rozpoczęciem pracy nad projektowaniem logo.

Projektowanie logo – Początek działań.
Początek działań nad projektem logo jest dokładnie tym, o czym pisaliśmy na początku naszego wpisu. Zbieramy wszystkie potrzebne informacje i precyzujemy szczegóły. Poniżej zamieszczamy okrojoną listę informacji, o które prosimy przed rozpoczęciem procesu projektowego.
1. Nazwa firmy i historia jej powstania
2. Krótki spis produktów i usług wykonywanych przez firmę.
3. Oczekiwania kompozycji projektu: symbol/symbol + typografia/typografia
4. Specjalny kolor
5. Stylistyka użytej typografii
6. Oczekiwane skojarzenia.
Wyżej wymieniona lista stanowi tylko część naszych podstawowych pytań, które zawieramy podczas pierwszej rozmowy koncepcyjnej. Każdy punkt zawiera oczywiście rozwinięcie naszej myśli oraz prośby dotyczącej rozpoczęcia prac nad znakiem graficznym.

Projektowanie logo – Koncepcja.
Po wypełnieniu wyżej wymienionego punktu przystępujemy do rozpoczęcia prac koncepcyjnych dotyczących zarysu przyszłego znaku graficznego. Kreacja naszego szkicu, opierana jest na podstawie informacji, które zdołaliśmy uzyskać na początku rozmów oraz które otrzymaliśmy na podstawie wcześniej zadanych pytań. Niezależnie czy wynikiem naszych rozmów doszliśmy do punktu stworzenia samego symbolu, czy indywidualnej typografii w pierwszej kolejności stawiamy na szkic, który pozwoli nam na dosłowne zobrazowanie słów, które zostały zawarte na etapie briefu. Po otrzymaniu zielonego światła dotyczącego koncepcyjnego szkicu przystępujemy do następnego etapu działań.

Projektowanie logo – Finał.
Po wcześniej przesłanym szkicu, który dotyczył samej koncepcji oraz jego akceptacji przystępujemy do ostatniego już punktu na etapie naszej przygody projektowej dotyczącego znaku graficznego.
Ostateczne przygotowanie dotyczy oczywiście na dopracowaniu szczegółów oraz całkowitej koncepcji, która zostaje wcześniej przedstawiona na obrazie szkicu, który został stworzony na środkowym etapie całego zadania projektowego.
Po dopracowaniu szczegółów przedstawiamy efekt naszej pracy, który otrzymuje własną linię, zgodną ze wcześniejszymi ustaleniami.
Tak mniej więcej wygląda nasza forma pracy nad projektem logo. Szczegóły zawsze zostaną jednak tajemnicą pomiędzy nami a naszymi klientami. W tym wpisie chcieliśmy tylko zawrzeć część dotyczącą bardzo ogólnego spojrzenia na dany temat przez nasze studio.
Bardzo dziękujemy za przeczytanie naszego wpisu.
Życzymy miłego dnia i zapraszamy na nasze profile społecznościowe, gdzie staramy się poruszać takie tematy w naszym subiektywnym, kolorowym znaczeniu jako One White Studio.
Miłego!