Jak stworzyć logo?

Projekt loga jest czymś, co musimy zrobić na samym początku istnienia naszej firmy lub naszej marki. Jego wygląd przez lata będzie definiował naszą własność jako graficzny element identyfikacji profilu naszej działalności. Dobrze, aby na początku rozpoznać w pierwszej kolejności swoje potrzeby, a dopiero później zacząć tworzyć sobie schemat projektowy. Oczywiście każdy ma inny styl pracy i każdy ma również inne pomysły, ale cel jest zawsze ten sam. Stworzyć projekt logo, które będzie potrafiło stanowić graficzną definicję naszej działalności.

Jak wygląda początek procesu projektowania?

Rozpoczynając proces przygotowawczy, zalecamy poświęcić trochę czasu na dokładne przemyślenie samej nazwy, ponieważ bardzo często, stanowi ona podstawę do rozpoczęcia procesu koncepcyjnego przy działaniu projektowym. Jest to oczywiście tylko zalecana forma działania podczas procesu projektowania logo, ale warto mieć to na początku określone, żeby stworzyć razem z nazwą, odpowiednią wersję identyfikacyjną.
Poszerzając nasze przemyślenia odnośnie do akcji o kryptonimie ,,Projekt loga’’ musimy wziąć również pod uwagę, że logo firmy jest czymś, co będzie z nami przez kilka ładnych lat, więc warto nad tym odrobinę dłużej przysiąść, żeby znak wytrzymał próbę czasu i był również aktualny za 10 lat.

Jak odpowiednio zaprojektować logo?

Odpowiednio przygotowany „projekt loga” pomimo swojego wyglądu musi mieć zachowany również jeden, ważny element, czyli wszechstronność rozmiaru. Projektując logo, za każdym razem musimy pamiętać, że będzie ono przedstawiane w różnych formach. Logo musi być przede wszystkim widoczne w każdym rozmiarze, zaczynając od bilbordu poprzez wizytówkę, a kończąc nawet na samym długopisie. Jego przygotowanie musi być również podparte tym, do jakiej grupy docelowej chcemy kierować nasze produkty bądź usługi. Projektując logo dla ekskluzywnego dilera samochodowego, który handluje tylko luksusowymi markami, powinniśmy mieć na uwadze, że logo przede wszystkim musi trafić do tego właśnie ekskluzywnego klienta, który może mieć bardzo wymagający gust. Czy można inaczej? Pewnie można. Na pewno bardziej taki klient zapamiętałby logo z jakąś postacią animowaną niż sam napis, ale tu już potrzeba jednak drobnego elementu odwagi i długiej rozmowy.

Logo firmowe w nowym wydaniu.

Obecnie prawie każdy opiera swój key visual na minimalizmie. Przez lata stał się on w sumie wygodnym rozwiązaniem dla projektantów zarówno modowych, jak i graficznych. Wszystko łatwo, szybko i przyjemnie. Mało wymagający wzór podobno łatwo zapamiętać, więc nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Możemy się pokusić w sumie o określenie, że jest to przodujący nurt w XXI wieku, ale to wszystko ma również swój powód.
Świat rozwija się w zastraszającym tempie. Zobaczmy, jak wyglądał 30 lat wstecz i zobaczmy co mamy teraz. Dla wielu otaczający ich świat jest już przesytem wrażeń, więc zalecamy, aby zachować w logo granice. Oczywiście nigdy na skróty, ale po części z dozą dobrego smaku.

To tyle o akcji pod nazwą „Projektowanie loga” jak coś jeszcze wpadnie nam do głowy, aby podzielić się wrażeniami lub jakąś wskazówką, to na pewno damy Ci o tym znać.

Dziękujemy za przeczytanie naszego wpisu.
Miłego od One White Studio.

Poprzedni wpis Następny wpis