Projektowanie stron www jest sztuką na tyle otwartą, że trudno określić czy takie zadanie należy do kategorii tych łatwych, czy tych trudnych. Czasem trzeba stworzyć różne funkcjonalności, aby wszystko zaczęło działać z przytupem i właśnie o tym będzie ten wpis, czyli o projektowaniu stron www i o tym, o czym należy pamiętać w przypadku o nazwie tworzenie stron internetowych. Wszystko krok po kroku i mamy nadzieję, że w wygodnych punktach uda nam się wszystko przedstawić. Zapraszamy do naszego magicznego poradnika.

Projektowanie stron www

 

Projektowanie strony głównej.

Największa przyjemność, czyli projekt strony głównej. Niezależnie, czy wykonujesz projekt sklepu internetowego, czy strony wizytówkowej, to strona główna jest miejscem, gdzie mamy największe pole do popisu. Wszystko możemy tam ładnie poukładać i w sumie to nawet zaskoczyć samych siebie. Nic na przymus, tylko wszystko młotkiem i rozpoczynamy etap tworzenia strony internetowej.
Projektowanie strony głównej jest na pewno punktem, który musimy wykonać w pierwszej kolejności, ponieważ jego poprawne wykonanie zapewni nam solidną podstawę do całości. Strona główna jest miejscem, gdzie w przeważającej części przypadków musimy zawrzeć największą liczbę informacji oraz rozłożyć wszystko na tyle intuicyjnie, aby nasz przykładowy klient mógł się bez problemu odnaleźć. Funkcjonalność strony internetowej jest punktem najważniejszym i rekomendujemy, aby zawsze mieć to w pierwszej kolejności na uwadze.

 

WAŻNE!

Projektowanie stron www nie polega tylko na stworzeniu strony dostosowanej do wersji komputerowej. Tworząc stronę główną musisz pamiętać, aby zaplanować ją w taki sposób, aby wszystko zaczęło odpowiednio działać przeglądając ją na komputerze, tablecie, telefonie, czy innym urządzeniu. Twój klient może mieć przecież różne przyzwyczajenia, więc jeżeli robi zakupy, czy przegląda strony internetowe na tablecie, to musisz być gotowy, aby odpowiednio go przyjąć.

 

Projektowanie podstron – neutralna treść.

Posiadając już stronę główną oraz jej odpowiednie ułożenie, możemy przejść do pozostałej części projektów, niezależnie od charakteru strony. Poniżej przedstawimy Wam przykłady w odniesieniu do strony wizytówkowej oraz sklepu internetowego, z podziałem na ich dostosowanie.

Projektowanie sklepów internetowych.

Projektowanie sklepów internetowych – Strona główna

Nawiązując do tego, co pisaliśmy na początku. Projekt strony głównej jest najważniejszą częścią podczas całego procesu projektowego. Jego wyjątkowość polega na tym, że tworzymy kartę, która będzie pełniła wiele funkcji i na dobrą sprawę stworzy nam cały charakter strony. Strona główna w sklepie internetowym musi spełniać przede wszystkim dwie kluczowe role: być stroną sprzedażową oraz być stroną informacyjną. Zawartość tekstu na stronie głównej ma kluczowe znaczenie nie tylko w kwestii sprzedażowej, która skłoni klienta do zakupów, ale i pozycjonującej naszą stronę w wynikach wyszukiwania.
Projektując stronę główną w przypadku sklepu internetowego, znajdź miejsce na moduły produktowe (nie ma zasady, że nim więcej produktów tym lepiej), moduły informacyjne oraz elementy dekoracyjne. Po ułożeniu wszystkich elementów rekomendujemy sprawdzić stronę pod względem funkcjonalności. Zwróć uwagę na to, czy wszystkie ikonki (koszyka, konta) są poprawnie ułożone oraz czy wyświetlanie ich, będzie można w przejrzysty sposób zastosować na innych wersjach wyświetlania strony głównej.

 

Projektowanie sklepów internetowych – podstrona listy produktów.

Sklepy internetowe mają to do siebie, że tworzy się je, aby zaczęły sprzedawać. Wszystko za sprawą ich przejrzystości oraz łatwości zrobienia zakupów. Projektując stronę z listą produktów, należy pamiętać, aby zachować w niej odpowiednie proporcje oraz rozdysponować wszystko w odpowiedniej kolejności. Zaprojektuj siatkę produktów, stwórz odpowiednie ułożenie oraz dodaj przyciski dotyczące produktu (pamiętaj o jego nazwie).

 

Projektowanie sklepów internetowych – podstrona produktu.

Jeżeli nasze działania reklamowe oraz zaprojektowanie strony głównej i listy produktów jest wystarczające, to w ostatnim etapie, który utwierdzi już klienta, że oglądany przez niego produkt jest właśnie dla niego, to jest strona tego właściwego produktu.
Projektując stronę produktu, warto pamiętać, że w przeważającej części przypadków ludzie nie są chętni do czytania. Nie potrzeba im na wstępie elaboratu, który wyjaśni im wszystko bardzo specjalistycznie, więc w tym punkcie zachęcamy do stworzenia takiego czegoś, co nazywa się „krótki opis produktu”. Na większości stron internetowych zauważysz to po prawej stronie od zdjęcia produktu nad przyciskiem typu „dodaj do koszyka”, ale nie wykluczamy możliwości stworzenia podwójnej karty pod produktem, które będą reprezentowały krótki oraz pełen opis produktowy. Kto chce, to sobie wybierze, o czym chce poczytać i jakiej to ma być długości, dlatego też rekomendujemy przygotować swoją stronę na dwie opcje.

 

Projektowanie sklepów internetowych – blog

Bardzo często w życiu jest tak, że chcemy coś powiedzieć i chcemy odnaleźć do tego przestrzeń. W pewnych sytuacjach sami musimy ją stworzyć, więc rekomendujemy, aby w projekcie Twojego sklepu internetowego znalazło się miejsce na bloga!
Blog to o tyle ciekawe urządzenie, że można dzięki niemu przekazać całe mnóstwo informacji i zacząć działać! Posiadanie bloga na swojej stronie pomaga na stworzeniu odpowiedniej struktury pozycjonującej Twoją stronę www oraz nadaje możliwość niestandardowej komunikacji, dzięki której skracany jest dystans pomiędzy firmą a klientem. Możesz napisać tam o wszystkim. Napisz czasami, jak Ci minął dzień i jak wyglądają Twoje przemyślenia, odnośnie do tego, co obecnie się dzieje w Twojej firmie. Daj się pokazać przez bloga i pozwól rozwijać się Twojej stronie w ruchu organicznym.

 

Projektowanie sklepów internetowych – blog – strona wpisu.

Tam, gdzie blog to i teksty, które użytkownik będzie chciał zobaczyć i przeczytać. Ich zawartość merytoryczna to co prawda ich największy atut, ale jak będą dodatkowo dobrze, wyglądać to w niczym to nie zaszkodzi. Przemyśl dokładnie, do jakiej strony chce wyrównać swój tekst, czy chcesz wyświetlać w nim zdjęcia, czy może nawet swoje produkty i stwórz dla niego specjalny wyjątkowy układ. Pamiętaj o wybraniu odpowiedniego fontu oraz odpowiedniej wielkości tekstu, aby Twój tekst był przyjemny do czytania.

 

Projektowanie stron www – strona danych osobowych (rejestracja).

W celu sprawnej realizacji zakupów i etapu wysyłki zaprojektuj przejrzystą kartę danych potrzebnych do stworzenia konta i wysyłki. Zaprojektuj wszystkie części tak, aby można było je odpowiednio wypełnić i pamiętaj o zaznaczeniu obowiązkowych do wypełnienia kolumn z danymi. Jeżeli wszystko już mamy to możemy przejść dalej.

 

Projektowanie stron www – Karta logowania.

Klienci, którzy założyli już konto na naszym sklepie, mogą nie być zainteresowani ponowną rejestracją na naszej stronie, więc aby ułatwić proces zakupowy, należy nadać możliwość ponownego zalogowania się w naszym sklepie. Wystarczy okienko z loginem i hasłem i gotowe.

 

Projektowanie sklepów internetowych – strona koszyka.

Dodając wiele rzeczy do koszyka z różnych kategorii, klient raczej będzie chciał zobaczyć podsumowanie swojego potencjalnego zamówienia. Pamiętaj o przestrzennym i czytelnym widoku całej listy produktów, która znajdzie się w jego podsumowaniu. Podczas procesu projektowania należy również pamiętać, aby kwota całego zamówienia oraz koszty wysyłki były dobrze widoczne, aby jeden z ostatnich etapów realizacji był dobrze zrozumiany i pewny dla naszego odbiorcy.

 

Projektowanie sklepów internetowych – strona płatności.

Mamy gotowe podsumowanie koszyka, czyli moment na przekierowanie naszego klienta do strony płatności. Pamiętaj o stworzeniu odpowiedniej ilości metod płatności, aby etap płatności był dostosowany do największej liczby Twoich klientów. Ustaw odpowiednie przekierowania do stron bankowych i wszystko gotowe.

 

Projektowanie sklepów internetowych – koszyk po opłaceniu zamówienia

,,Płatność zakończona sukcesem. Za chwilę zostaniesz przekierowany na stronę sklepu’’ – takie zdanie klient widzi jeszcze na stronie swojego banku bądź wybranej metody płatności. Przygotuj się na to, że klient jeszcze do Ciebie wróci, więc przygotuj się na ostatni etap spotkania z nim. W celu dopełniania całej sztuki rekomendujemy przygotowanie ostatniej już, specjalnej karty dla naszego klienta z podziękowaniem za zakupy/złożeniem zamówienia w naszym sklepie.

 

Projektowanie etapów realizacji zamówienia – mail

Podsumowując już temat realizacji zamówień, musimy jeszcze przypomnieć o tym, że w całej sieci projektowej musimy jeszcze pamiętać o zaprojektowaniu maili, które są dostarczane do naszych klientów, informując ich o każdym etapie realizacji zamówienia.

Standardowe, możliwe etapy realizacji:

Oczekiwanie na płatność przelewem bankowym — jest to chyba najrzadsza według statystyk metoda płatności, ale dalej jednak jest obecna na rynku, więc musimy być na to gotowi, że klient wybierający taką metodę płatności będzie chciał otrzymać maila z wszystkim potrzebnymi danymi do przelewu.

Płatność zaakceptowana — Tu już reszta należy do właściciela sklepu. Klient wybrał produkty, opłacił całe zamówienie, wybrał formę przesyłki i pozostało już tylko czekać. Poinformuj go o tym, że jego płatność została zaksięgowana i jego zamówienie czeka na przyjęcie do realizacji.

Zamówienie w trakcie realizacji – Od momentu zaakceptowania płatności klient oczekuje na dalsze informacje, co się dzieje z jego zamówieniem i kiedy coś się z nim wydarzy! Warto zaprojektować dodatkowego maila, który upewni go o tym, że jego zamówienie zostało odebrane przez magazyn i ktoś je właśnie pakuje.

Zamówienie wysłane – Ostatni najprzyjemniejszy etap, który wywołuje chyba najwięcej emocji u klienta, czyli poinformowanie go o wysyłce jego zamówienia. Każdy etap został spełniony, więc pozostało czekać już tylko na kuriera.

Mała wskazówka – w ostatnim etapie zamówienia zaprogramuj wysyłkę maila w taki sposób, aby klient dostał również numer listu przewozowego w celu śledzenia swojej przesyłki. Na pewno to go uspokoi i będzie cierpliwie czekał, aż kurier zapuka do drzwi.

 

Regulamin/ Polityka prywatności/ RODO/Dane do przelewu/Zwroty produktów/ O nas

Tu ważna jest jedynie treść i czytelność wyżej wymienionych wpisów. Wystarczy, że projekt podstrony będzie zawierał odpowiednio wyjustowany tekst, aby pasował do reszty strony i tyle.

Panel klienta
Kluczowe elementy w panelu klienta:
Dane osobowe – Tu klient będzie miał wgląd do danych, które pozostawił w naszym sklepie i z których będzie korzystał przy każdym zamówieniu. Warto w tym punkcie dodać funkcjonalność dotyczącą zmiany wcześniej podanych danych.

Historia zamówień – W tej karcie polecamy stworzenie historii zamówień zrealizowanych podczas obecności jego konta na naszym sklepie.

Jeżeli chodzi o projektowanie sklepów internetowych, to tyle mamy do powiedzenia w podstawowej, delikatnie okrojonej wersji tego tematu.

 

Projektowanie stron www – strona wizytówkowa.

Ten temat jest na tyle obszerny i nieokreślony, że pozwolimy sobie na opisanie go na podstawie tego, co wcześniej napisaliśmy odnośnie do tematu projektowania sklepów internetowych.

Projektowanie stron wizytówkowych jest na tyle ciekawym tematem, który według wielu może być pozbawiony funkcjonalności. Wystarczy czytelność i przejrzystość informacji, które podajesz. Niestety w przeważającej części przypadków takie zdanie nie ma sensu, bo według nas i w sumie według wielu innych zawsze liczy się funkcjonalności i intuicyjność reprezentowanej treści.
Tworząc stronę wizytówkową (nie wiemy, czy ktoś z wyjątkiem nas posługuje się taką nazwą) musimy pamiętać, że treść musi grać w niej pierwsze skrzypce. Ciekawość, funkcjonalność na pierwszym miejscu. Łatwy dostęp do kontaktu jest według nas kluczem do sukcesu, a już na pewno, kiedy prowadzisz działalność usługową, po którą trzeba zadzwonić/napisać lub się umówić. Niezależnie czy prowadzisz kancelarię prawną, czy zajmujesz się wycinaniem drzew, to warto mieć funkcjonalną stronę internetową.

To tyle odnośnie do tematu projektowania stron internetowych. Jeżeli coś pominęliśmy lub masz inną opinię na ten temat, to daj nam znać i napisz do nas.

Wszystkie możliwe formy kontaktu z nami znajdziesz w zakładce kontakt.

Dzięki za przeczytanie naszego wpisu.

Miłego od One White Studio.

Poprzedni wpis Następny wpis