REWOLUCJA NA RYNKU PRACY — JAK NAJLEPIEJ SKORZYSTAĆ ZE ZMIENIAJĄCYCH SIĘ OKOLICZNOŚCI?

Żyjemy w wyjątkowych czasach. Dynamiczne zmiany obecne na rynku sprawiają, że  pracownicy oraz przedsiębiorcy działający w obszarze branż, takich jak wellness, kosmetyka czy gastronomia, muszą poważnie zastanowić się nad pozyskaniem dodatkowego, niezależnego od swojej dotychczasowej działalności, źródła dochodu. Jak do tego podejść? Na co warto zwrócić uwagę? Z czym wiąże się rebranding i czym powinniśmy się kierować przy wyborze naszego nowego obszaru działania?

Zastanówmy się nad tym!

 

REBRANDING — ZMIANA ZASAD GRY

 

Gwałtowne przemiany, zachodzące w otaczającym nas świecie, zamiast zwalniać, nabierają tempa. Można by nawet zaryzykować stwierdzenie, że jesteśmy obserwatorami i uczestnikami największej rewolucji społecznej, jaka miała miejsce za naszego życia. Wszystko, co nas otacza oraz całe nasze życie — kontakty społeczne, praca i rozrywka, przenoszą się stopniowo coraz bardziej do przestrzeni wirtualnej. Wciąż trudno stwierdzić, dokąd zachodzące w naszym życiu zmiany ostatecznie nas doprowadzą — widmo zmian nie tylko nas nie opuszcza, ale nawet zdaje się przybierać coraz to nowe formy, trwale modyfikując sposób, w jaki funkcjonujemy w świecie. Jak te przemiany mają się do rynku pracy, czego możemy się spodziewać w jego nadchodzącym rozwoju i jak możemy się w nim najlepiej odnaleźć?

 

NOWE PERSPEKTYWY

 

Nie popadajmy jednak w pesymizm — nowe okoliczności to przede wszystkim okazja do rozwoju. W ten właśnie sposób powinniśmy postrzegać zachodzące w świecie zmiany. Konieczność porzucenia tego, co być może dobrze znamy i co mogło sprawdzać się w dawnym modelu świata, stwarza nam okazję do skonstruowania czegoś zupełnie nowego i niepowtarzalnego. To idealny czas do nabycia nowych umiejętności i wykorzystaniu naszego doświadczenia w kreatywny sposób. Rebranding stwarza nam sposobność do spojrzenia na swoje życie na nowo i ułożenia go jeszcze raz, być może w sposób, który będzie znacznie bardziej satysfakcjonujący niż wszystko, co znaliśmy do tej pory. Internet udostępnia nam coraz doskonalsze narzędzia, umożliwiające przeniesienie w jego przestrzeń naszej działalności lub rozpoczęcie kompletnie nowej, stworzonej w oparciu o aktualne potrzeby potencjalnych odbiorców.

 

CZYM MOGĘ SIĘ ZAJĄĆ?

 

Wymieniając tylko kilka możliwości, możemy tutaj nadmienić choćby:

Tworzenie kursów online — znakomity sposób dzielenia się z całym światem naszym unikalnym zasobem wiedzy, doświadczenia i umiejętności w formie, która z czasem może stać się naszym nowym sposobem na życie, umożliwiając nam uzyskanie stałego źródła dochodu.

Freelancing — działalność, która czyni nas osobami w pełni niezależnymi na rynku pracy. Doskonałe rozwiązanie dla osób, które najbardziej cenią sobie mobilność oraz samodzielne gospodarowanie czasem.

Przeniesienie swojej dotychczasowej działalności w przestrzeń internetową — nauczyciele, psychologowie, instruktorzy najróżniejszych dziedzin czy nawet lekarze zdążyli już poznać potencjał, jaki tkwi w działalności internetowej. Brak ograniczeń, stwarzanych przez fizyczny dystans sprawia, że nasza pula klientów i możliwości promocji naszej działalności mogą wzrosnąć nawet o kilkadziesiąt razy w stosunku do tego, co mogliśmy uzyskać, działając tylko stacjonarnie. Oczywiście, takie rozwiązanie będzie wymagało przyzwyczajenia się do nowego systemu oraz stosowanych w nim narzędzi, jednak nagroda, która czeka tych, którzy z powodzeniem przejdą taką konwersję, jest z pewnością warta swojej ceny.

Oczywiście — to zaledwie kilka propozycji spośród wszystkich możliwych rozwiązań. Możliwości są nieograniczone, a przy wyborze najodpowiedniejszego dla nas obszaru działania ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia. Co jednak możemy zrobić, kiedy definitywnie zdecydujemy się na rebranding, porzucając całkowicie to, co robiliśmy do tej pory i będziemy chcieli rozpocząć działalność w innym obszarze, bardziej zgodnym z aktualnymi potrzebami rynku?

 

REBRANDING, CZYLI WYBÓR NOWEJ BRANŻY

 

Ilość namnażających się z dnia na dzień kursów zawodowych, dodatkowo dofinansowywanych z funduszy Unii Europejskiej czy innych instytucji, dbających o poprawę statystyk zatrudnienia Polaków mówi sama za siebie — wielu z nas straciło bezpowrotnie swoje dotychczasowe zajęcie, a organizacje rządowe usiłują w ten sposób wspomóc nas w powrocie na rynek pracy. Jak możemy się zapatrywać na tego rodzaju okazje i co możemy dzięki nim zyskać?

 

ZOSTANĘ INFORMATYKIEM!

 

To z pewnością jedna z pierwszych myśli, która przychodzi nam do głowy, kiedy zastanawiamy się nad nowym obszarem działania — szczególnie jeśli pobieżnie zapoznamy się ze stawkami oraz zapotrzebowaniem rynkowym na specjalistów-informatyków. Przy wyborze tej drogi należy jednak pamiętać o konkurencji, jaką stwarza obecna sytuacja rynkowa. Warto również dokładnie zapoznać się z obecnymi ofertami pracy i upewnić się, jak wielkie zapotrzebowanie na stażystów oraz osoby stawiające swoje pierwsze kroki w branży, mające za sobą jedynie dwutygodniowy kurs z zakresu podstaw tworzenia stron internetowych występuje na rynku. A przede wszystkim — należy pamiętać o tym, żeby wybierać nowe zajęcie w oparciu o nasze zainteresowania. Jeśli zdecydujemy się na bardzo wymagającą pracę, którą mamy zamiar wykonywać tylko dla pieniędzy — trudno nam będzie uzyskać konkurencyjność na rynku pracy oraz poziom świadczonych usług, który sprawi, że otrzymamy upragnioną posadę i sowite wynagrodzenie. Jeśli jednak jesteśmy zdeterminowani oraz naprawdę interesuje nas tematyka naszej przyszłej działalności, nie ma rzeczy niemożliwych. Powinniśmy być w takim przypadku jednak w pełni świadomi tego, że niezależnie od branży, w której zdecydujemy się działać, zawsze będziemy wynagradzani stosownie do naszego doświadczenia oraz kompetencji.

 

REBRANDING. CO MOGĘ ZROBIĆ?

 

Najlepiej skorzystać z obecnej sytuacji oraz okazji, jaką stwarza nam rebranding, tworząc taki sposób działania, produkt czy usługę, która spełni aktualne potrzeby rynku oraz będzie w pełni zgodna z naszymi zainteresowaniami. W tej sytuacji nie pozostaje nam nic innego, jak tylko zacytować klasyka:

„Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno… ważne, ale to bardzo ważne pytanie: co lubię w życiu robić? A potem zacznij to robić.”

Dziękujemy za przeczytanie naszego wpisu.

Miłego od One White Studio.

Poprzedni wpis Następny wpis