Aby zawsze odnosić sukcesy, musimy nadążać za duchem czasu. Przecież to, co wczoraj było ostatnią nowością postępu, jutro może się okazać nudną starożytnością. Konieczne jest regularne aktualizowanie, monitorowanie unikalności materiałów witryny i przeprojektowanie. Aby więc na przykład firma z sukcesem zaistniała na rynku towarów lub usług i przynosiła zysk swoim właścicielom, konieczne jest ciągłe jej aktualizowanie: naprawa lokali, modernizacja sprzętu, podnoszenie jakości usług. Wszyscy się z tym zgadzają. Co robią firmy, gdy ich logo i identyfikacja wizualna są nieaktualne, wydają się niemodne, nieaktualne, nie wyróżniają się na tle konkurencji? Jaka byłaby odpowiedź: redesign lub rebranding?

Redesign czy rebranding?

W rzeczywistości obie odpowiedzi pasują w taki czy inny sposób, ale jest różnica. Pełnią nieco inne funkcje i dążą do innych celów, nawet, jeśli na pierwszy rzut oka są podobne w znaczeniu i brzmieniu. Świat widział wiele udanych i nieudanych opcji redesignu i rebrandingu.

Tak, więc redesign to zmiana wyglądu zewnętrznego marki i jej elementów składowych: logo, identyfikacji wizualnej i wszystkiego, co dotyczy wizerunku wizualnego. Przeprojektowanie niewątpliwie przyda się, gdy firma potrzebuje odświeżyć swój wizerunek, stać się bardziej nowoczesna, odpowiadać aktualnym trendom, wyróżnić się na tle konkurencji i zwrócić na siebie uwagę, zwłaszcza, jeśli minęło wiele lat od powstania obecnego logo, a także odpowiadają współczesnym trendom. Mogą to być zarówno drobne zmiany niezbyt zauważalne dla oka konsumenta, zmniejszenie czcionki w pisowni linii statusu, jak i bardziej ambitne.

 I z jakiegoś powodu, jeśli firma ma własną stronę internetową, ogólnie przyjmuje się, że nie potrzebuje takich wydarzeń. Jednak obsługa witryny i redesign czasami są po prostu konieczne. Może to być zarówno drobne kosmetyczne przeprojektowanie, jak i duże przeprojektowanie wpływające na główną funkcjonalność.

Kiedy konieczne jest przeprojektowanie strony internetowej?

Przeprojektowanie, czyli redesign jest konieczne, jeśli:

Zalety redesignu

Wszyscy doskonale rozumiemy, że powinniśmy np. wyremontować nasze biuro, zmodernizować sprzęt czy ulepszyć strukturę zarządzania firmą, aby zaprezentować nasz biznes na nowoczesnym poziomie. Tak, więc strona internetowa jest również narzędziem biznesowym, dlatego w żadnym wypadku nie należy zaniedbywać modernizacji i przeprojektowania witryny.

Najczęściej firma przeprowadza redesign strony internetowej w połączeniu z jej promocją, ale redesign może być również niezależną procedurą. Na przykład na początkowym etapie użyto szablonu witryny, który nie mógł w pełni odpowiadać tożsamości korporacyjnej firmy. Zmniejszyło to rozpoznawalność i zapamiętanie firmy na rynku, a ostatecznie wpłynęło na rentowność. Przeprojektowanie strony internetowej w tym przypadku będzie polegało na opracowaniu unikalnego projektu strony korporacyjnej.

Jaki jest cel rebrandingu?

Rebranding to transformacja marki znanej firmy. Głównym celem jest zwiększenie zainteresowania stałych klientów oraz przyciągnięcie uwagi nowych klientów. Może być: duży to całkowita transformacja firmy i jej oferty, częściowe to zmiana w niektórych częściach marki: slogan, logo itp. Rebranding wiąże się ze zmianą samej ideowej koncepcji firmy, to zestaw działań mających na celu zmianę wizerunku firmy lub produktu w świadomości konsumentów. Obejmuje zmiany w treści wewnętrznej i wytycznych (koncepcja, grupa docelowa, pozycjonowanie) oraz atrybutach marki zewnętrznej (identyfikacja wizualna).

Dlaczego firmy podlegają rebrandingowi?

Najczęściej z powodu utraty zainteresowania konsumentów. Nie oznacza to, że produkt staje się całkowicie zbędny i ludzie przestają go kupować, nadal jest poszukiwany, chociaż znacznie mniej niż wcześniej.To sprawia, że kierownictwo firmy myśli i zaczyna inaczej prezentować produkt, aby konsument spojrzał na znajomy produkt w nowy sposób.

Jakie są cele rebrandingu?

Rynek rośnie, rynek się zmienia. W rezultacie przedsiębiorca staje przed koniecznością innego pozycjonowania produktu, dostosowując się do zmienionych gustów odbiorców. A potem popyt maleje, część kupujących odchodzi. Zniknięcie zainteresowania firmą nie zawsze wynika z przestarzałego pozycjonowania. Kupujący mogą chcieć po prostu różnorodności. Liczba klientów wzrośnie, jeśli marka zmieni swój design lub zaproponuje nowy sposób reklamy. Gdy firma chce rozszerzyć swój pakiet usług, rebranding się przydaje.

Rebranding powinien skłonić kupującego do wybrania danego produktu spośród wielu podobnych. Pomysł na przeprowadzenie częściowego rebrandingu pojawia się w przypadku firmy, która jest ugruntowana na rynku, ale jakiś szczególny atrybut nie jest lubiany przez odbiorców lub właścicieli firmy. Może to być niewygodne opakowanie, które jest trudne do otwarcia lub reklamy telewizyjne, które nie dają klientowi dokładnego obrazu produktu. Jednocześnie sam produkt może być popularny.

Dziękujemy za przeczytanie naszego wpisu. Zachęcamy do sprawdzenia naszej karty realizacji oraz naszych profili społecznościowych

Miłego. 

Poprzedni wpis Następny wpis