Siła marki jest wskaźnikiem, który nie do końca można przedstawić na liczbach. Wskaźnik ten nie posiada nawet ściśle określonej jednostki pomiarowej, więc jak można go zmierzyć? Czy identyfikacja wizualna to pojęcie, które możemy poszerzyć w zrozumieniu o siłę marki? Jak identyfikacja wizualna może wpłynąć na postrzeganie Twojej firmy? Zapraszamy do sprawdzenia wpisu, gdzie poruszymy temat określania siły marki oraz wpływu jej identyfikacji wizualnej.
Identyfikacja wizualna, a siła marki. Jak możemy to połączyć?
Identyfikacja wizualna, a siła marki. Jak możemy to połączyć?
Temat identyfikacji wizualnej poruszaliśmy już wielokrotnie, jednak mało napisaliśmy o jego przełożeniu względem siły marki oraz mocy jej rozpoznawalności. W tym wpisie posłużymy się jednak czymś, czego do tej pory nie robiliśmy. Postawimy wyjątkowo na obrazki w celu przedstawienia naszej definicji siły marki.
Obstawiamy, że nie było problemu ze skojarzeniem. Tą prostą grafiką, chcieliśmy nawiązać do firmy Orange i jej silnej pozycji na rynku poprzez zagarnięcie do swojego klucza identyfikacji tak popularnego koloru jakim jest kolor pomarańczowy. Oczywiście pomarańczowy, pomarańczowemu nie równy, ale chcieliśmy tylko przedstawić Ci obrazek, który nakieruje Cię na zrozumienie tego, jak duża siłę można zbudować poprzez skuteczną oraz solidną identyfikacje wizualną.
Tu nawet nie zgadzał się wzór, ale jesteśmy w stanie stwierdzić, że większość nie miała problemu z tym, że przedstawiony, niechlujnie zaprojektowany kwadrat, wywołał u Ciebie skojarzenie z firmą Pepsi. Kolory się zgadzają, ułożenie jest podobne, więc nasz mózg szuka tego co najbliżej, aby zidentyfikować obraz z czymś co już prawdopodobnie znamy.
Sprawdź również: Neuromarketing – Co to takiego?
Przedstawione powyżej dwa przykłady są dowodem na to, że niezależnie w jaki sposób zadecydujesz promować wygląd swojej firmy, to konsekwencja w tym działaniu może doprowadzić Cię do momentu w jakim jest na przykład Orange i Pepsi. Dwie ogromne firmy z bardzo prostą identyfikacją wizualną, zostały zapamiętane poprzez lata konsekwentnej pracy i spójności w swojej prezentacji. Oczywiście w przypadku tych dwóch marek na tak zwanym zapleczu zadziałały również pieniądze przekazane na kampanie promocyjne, ale przecież każdy kiedyś zaczynał i nie każdy miał od zawsze kolorowo.
Tym razem tak krótko i bez szerokiego opisu całego zdarzenia. Naszym celem było ukazanie w prosty sposób definicji siły marki na przykładzie kompozycji kolorystycznej. Prostota i konsekwencja.
Nasz w wpis w przyszłości na pewno będziemy poszerzać, ale na chwilę obecną to tyle.
Mamy nadzieję, że udało nam się otworzyć oczy na kwestię chociażby ,,specjalnego koloru’’
Miłego.
One White studio