Istnieje wiele czynników rankingowych mających wpływ na pozycje i widoczność strony w wyszukiwarce Google. Jednym z nich są treści na stronie. Aby miały one pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony, muszą one być odpowiednio i starannie przygotowane, a przede wszystkim dostosowane do wymagań algorytmów wyszukiwarki. Jak zatem tworzyć tego typu treści, by nasza strona poszybowała na sam szczyt wyników organicznych? Zapraszamy do sprawdzenia wpisu na temat pod tytułem teksty na stronę www. 

Najpierw słów kilka o SEO

Pozycjonowanie organiczne to obecnie jeden z wielu sposób na wypromowanie strony w Internecie. Jest to proces, który zmierza do osiągnięcia przez daną stronę internetową jak najlepszych pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarki. Wysokie pozycje, przykładowo w pierwszej dziesiątce (tzw. top10) mogą przyczynić się do zwiększenia ruchu na stronie, który znowu może przyczynić się do konwersji, czyli w tym ujęciu np. sprzedaży produktu, usługi, czy nawiązanie kontaktu z właścicielem strony. Aby strona była dobrze wypozycjonowana potrzebne jest wykonywanie szeregu działań SEO w obrębie strony (działania on-site) oraz tych poza nią (działania off-site, czyli link building). Jednym z działań w obrębie witryny jest tworzenie contentu, czyli treści dostosowanych do tematyki branży, a jednocześnie spełniających wymagania wyszukiwarki. 

Teksty na stronę www – Dobór fraz kluczowych dla pozycjonowania

Na samym początku jednak, zanim zaczniemy prowadzić jakiekolwiek działania związane z pozycjonowaniem, musimy dobrać odpowiednie i opłacalne frazy kluczowe. Wybierając słowa kluczowe, musimy kierować się różnymi kryteriami takimi jak: stopień skomplikowania frazy, miesięczna ilość wyszukiwania frazy w wyszukiwarce, konkurencyjność frazy, czyli ilość konkurencji pozycjonującej się na dane hasło. Warto wybrać frazy kluczowe, które są bardziej szczegółowe (tzw. na długi ogon), gdyż będą one łatwiejsze w pozycjonowaniu, ze względu na mniejszą konkurencję i większe prawdopodobieństwo na lepszy CTR (współczynnik klikalności wyrażony procentowo). Jeśli jesteśmy przykładowo właścicielem sklepu online z obuwiem, to wówczas adekwatne będą takie jak „buty męskie eleganckie”, „obuwie sportowe damskie do biegania”, czy „air max 97 czarne”. Odradzane jest stosowanie ogólnikowych haseł typu „obuwie damskie” lub „buty sportowe”. Jeśli, więc mamy już gotowy zestaw pasujących do tematyki i branży słów kluczowych, możemy przejść do następnego kroku, czyli optymalizacji strony i tworzenia treści pod kątem SEO.

Optymalizacja – tworzymy treści na stronę

Jak już doskonale wiemy, pozycjonowanie organiczne wymaga odpowiedniego przygotowania treści tekstowych.

Teksty na stronę www przygotowywane stricte pod kątem pozycjonowania powinny:

Powyższe wyznaczniki są jak najbardziej uniwersalne dla tworzenia contentu pod kątem SEO, jednak musimy pamiętać, że każda strona internetowa jest inna i również ich pozycjonowanie może się nieco różnić. Tworząc, więc treści musimy myśleć nieszablonowo i być elastycznym, myśleć zarówno o zasadach wyszukiwarki, jak i również mieć na uwadze użytkowników, którzy czytają teksty na stronie. Często bywa, że tekst, który został wcześniej napisany, nie daje w dłuższym czasie pozytywnych efektów. Wtedy można taki tekst przeredagować lub rozbudować.

Teksty na stronę www – Regularny content na stronę

Oprócz opisywania samych podstron informacyjnych, kategorii i produktów jest jeszcze inny sposób na teksty na stronę www, albowiem prowadzenie bloga. Poprzez dostarczanie regularnych wpisów blogowych wzmacniamy swój content marketing, relację z klientem, a także zwiększamy prawdopodobieństwo wygenerowania dodatkowego ruchu organicznego. Artykuły blogowe to również dobre miejsce na zawarcie fraz kluczowych na długi ogon (long tail) oraz umieszczenie linku wewnętrznego, kierującego np. do kategorii lub wybranego produktu. Trzeba jednak pamiętać, by tematy takich blogów były zróżnicowane w treści, atrakcyjne dla odbiorców i prowadzone systematycznie.

Poprzedni wpis Następny wpis