[Aktualizacja sierpień 2020]
Bez wątpienia jedną z największych platform reklamowych jest oczywiście Facebook. Możliwość podpięcia sklepu, tworzenia kolekcji, pokazu slajdów oraz innych dostępnych form reklamy jest dla grafików nie lada wyzwaniem, ponieważ istnieje kilka zasad Facebook’a, których należy przestrzegać przy tworzeniu grafik właśnie na tę platformę.
W tym wpisie opowiemy Wam o tych zasadach oraz o wymiarach banerów Facebook, których należy przestrzegać, aby poprawnie wyświetlać wszelkiego rodzaju reklamy.
Na sam początek kilka podstaw, o których musisz pamiętać drogi grafiku przy tworzeniu banerów na Facebook’a.
Facebook dla grafików – zasady.
1. Ilość tekstu nie może przekroczyć 20% względem grafiki. Jak zrobisz, więcej niż 20% tekstu to będziesz miał problem, bo w wypadku sponsorowanego postu, zasięgi Twojego wpisu, bądź wpisu Twojego klienta zostaną dosłownie obcięte.
Pamiętaj, że Facebook liczy nawet tekst na etykietach produktu!
Tu znajdziesz link do narzędzia sprawdzającego nakładki tekstowe [LINK].
2. Zalecana rozdzielczość to 72 dpi. Tu nie ma szaleństwa, bo Facebook i tak sobie to skompresuje po swojemu, ale pamiętaj, żeby zachować tę zasadę przy tworzeniu.
3. Waga do 350 Kb. Tu i tak jest wysoko w porównaniu do na przykład Google, który przyjmuje banery do 200 kB. Pamiętaj, że Facebook przyjmuje codziennie ogromna ilość danych, więc nie przeciążaj go i zastosuj się do jego zaleceń. Polecamy ogólnie przesyłać jak najlżejsze pliki, aby nie było problemu ze stratą jakości, po tym, jak Facebook skompresuje naszą pracę po swojemu.
4. Grafika w formacie png.
5. Ostatnim punktem jest pewnie zasada, z której pewnie korzystasz w większości projektów. Grafiki na Facebooka projektuj w trybie kolorów sRGB.
To chyba na tyle, jeśli chodzi o główne zasady przy projektowaniu. Przejdźmy do wymiarów poszczególnych grafik.
Zdjęcie profilowe.
Bez wątpienia jedna z najważniejszych grafik, którą użytkownicy widzą najczęściej. Dobra jakość, odpowiedni rozmiar i niestandardowy widok w formie koła, to rzeczy, o których należy pamiętać podczas projektowania grafiki, która ma znaleźć się właśnie na banerze profilowym, który mamy w planie zrobić.
Wymiary zdjęcia profilowego Facebook
Nasze cudowne zdjęcie profilowe jest wyświetlane w rozdzielczości 170×170 px w wersji desktop, 128×128 px na urządzeniach mobilnych i 36×36 na telefonach.
Zalecenia zaleceniami, ale osobiście rekomendujemy korzystać z trochę większej rozdzielczości. Proponujemy 900×900 px lub 800×800 px. Pamiętaj również, że zdjęcie profilowe nie wyświetla się już w wersji kwadratowej. Teraz za przestrzeń roboczą musimy wyznaczyć sobie koło. Uważaj z rozmieszczeniem napisów oraz logo.

Zdjęcie w tle.
Tu mamy trochę szersze pole do popisu. Więcej miejsca, prostokątna przestrzeń. Możemy stosować już różne układy, ale też są rzeczy, o których należy pamiętać! Najważniejszą z nich jest fakt, że Twój projekt będzie wyświetlany zarówno w wersji desktopowej, jak i mobilnej. Na obu urządzeniach profil jest wyświetlany delikatnie inaczej, więc musisz pamiętać, żeby Twój projekt posiadał odpowiednie wymiary. Poniżej masz przykład, jak to wygląda w obu wersjach.
Wymiary zdjęcia w tle:
Wersja desktop: 820×312 px (rekomendowana 1920×730 px)
Wersja mobilna: 640×360 px. O tym punkcie musisz pamiętać już od samego początku. Stwórz sobie przestrzeń roboczą o wymiarach 1920×730 px i wyznacz na niej linie w rozdzielczości 640×360 px, ponieważ Twoja grafika w wersji mobilnej zostanie wykadrowana właśnie w taki sposób.

WAŻNE!
Pamiętaj również o tym, że pliki w trybie kolorów sRGB do 100 kB pomogą Twojej stronie podczas ładowania i zmniejszą ryzyko straty jakości. Z kolei jak Twój projekt zawiera tekst, to zalecamy format PNG.
Wymiary zdjęcia w tle wydarzenia na Facebook’u.
Kolejna możliwość Facebook’a i kolejny format, który każdy grafik koniecznie musi znać.
Rekomendowany rozmiar zdjęcia/grafiki nawiązującego do wydarzenia to 1200×628 px

Zdjęcie na grupę na Facebook’u.
Tu już trochę mniej otwarcie, ale jednak dalej wielu ludzi może to zobaczyć, więc zadbaj o odpowiedni format Twojej pracy.
Wymiary zdjęcia w tle grupy na Facebook’u
Rekomendowany rozmiar zdjęcia/grafiki nawiązującego do grupy na Facebooku to: 1640×856 px

Rodzaje postów na Facebooku.
Pionowy.
Pionowy, czyli najnowszy format Facebook’a, który miał za zadanie wypełniać całą tablicę podczas publikacji. Z początku był to format 800×1000 px, teraz zalecaną formą jest 750×880 px oraz 640×960 px.

Poziomy.
Rekomendowany format to: 1200×900 px

Kwadratowy
Rekomendowany format to: 1080×080 px lub 1200×1200 px

Dodatkowe formaty, które mogą Cię zainteresować.
Format obrazu dla Our Story (O nas)
Rekomendowany format to: 1200×445 px, z czego 800×445 px jest wyświetlane na stronie głównej przy nieotwartej karcie zakładki.
Notatka
Rekomendowany format to: 1200x 445 px

Facebook Stories
Rekomendowany format to: 1080×1920 px

Wideo w tle Facebook – wymiary
Rekomendowane wymiary: 820 x 462 px

Reklama karuzelowa Facebook – Wymiary
Rekomendowane wymiary: 1080 x 1080 px

Pokaz slajdów Facebook – Wymiary
Rekomendowany format: 1280 x 720 px

Miniatura linku (linkpost)
Rekomendowany format: 1200 x 628 px

To by było chyba na tyle jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju formaty grafik na Facebook’u.
Jak coś się zmieni, to oczywiście będziemy wszystko aktualizować.
Miłego!