Zarządzanie contentem jest na pewno rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę w każdej firmie, która chce budować swój wizerunek w internecie. Chodzi nam oczywiście o wizerunek profesjonalistów/specjalistów w swojej branży. Rozbudowane treści, ciekawe tematy lub poradniki, to coś, co może przyciągnąć uwagę odbiorcy, a napisane dodatkowo w łatwy, ciekawy i przystępny sposób będą dla Ciebie niezaprzeczalnym plusem pod względem zawartości Twojej strony i jej pozycjonowania (SEO). Jak zarządzać swoim contentem, aby Twoja praca była zgodna ze sztuką i przede wszystkim skuteczna? Zapraszamy do sprawdzenia naszego wpisu na temat contentu.

Świat widział już wszystko, ale nie Twoje słowa i poglądy!

Świat został stworzony w taki sposób, że prawdopodobnie wszystko już widział, a zapisy tej wiedzy można znaleźć już w internecie. Ile razy zdarzyło Ci się szukać informacji, która z pozoru mogła wydawać się tak dziwna, że aż niewyobrażalne, że ktoś mógł już kiedyś o tym pomyśleć? Zapewne odpowiedź na Twoje dziwne pytanie została znaleziona, więc już ruszamy z tłumaczeniem takiego podejścia.
Wyjaśniając za każdym razem pojęcie zarządzania contentem, lubimy przytoczyć powiedzenie, że „papier przyjmie wszystko”. Według nas w internecie jest podobnie, ale nie oceniaj naszego podejścia zbyt pochopnie. Nasze skróty myślowe mają drugie dno i na pewno przełożą się na Twoje patrzenie na zawartość Twojej strony.

Internet jest miejscem wolności. Przyjmie wszystko. Najwyżej później usunie, ale w pierwszej chwili przyjmie wszystko 😀 Oczywiście, rekomendujemy, aby zawartość Twojej strony była jak to tylko najbardziej możliwe rozbudowana, kulturalna, prawdziwa i zawierała w pewnym sensie opracowanie Twojego charakteru. Nie rób tego w taki sposób, że przeglądasz blogi Twojej konkurencji i myślisz, że napiszesz dokładnie taki sam artykuł o dokładnie takiej samej treści, tylko z delikatnie innym słowem. W swoich treściach wyrażaj siebie! Może Twoja indywidualna forma prezentacji pewnych zagadnień trafi do większej liczby osób? Upewnij się, że temat, który opisujesz, rozumiesz w 100% i zacznij pisać to po swojemu. Pisanie niezrozumiałych formułek nie ma najmniejszego sensu, więc przełóż tekst na swoje i udowodnij swoje wyjątkowe podejście.

Zarządzanie contentem – Aktualizuj zawartość Twojej strony.

To, że internet przyjmie wszystko, to już wiemy, jednak jeszcze musimy pamiętać o tym, aby wszystkie treści na naszej stronie były regularnie nadzorowane i w ramach potrzeby aktualizowane. Jeżeli na Twojej stronie znajduje się na przykład poradnik, jak stworzyć banery na facebooka i masz tam dokładnie podane wymiary, to zadbaj o to, aby te wymiary były aktualizowane razem ze zmianami, które proponuje Facebook. Punkt bardzo prosty, ale wymaga od Ciebie stałej kontroli.

Zadbaj o wygląd treści.

To, że tekst znajduje się na Twojej stronie to jedno. Twoim drugim zadaniem jest odpowiednio go zamieścić. Źle wyrównany tekst może trudno się czytać. Zbyt małe odstępy, brak obrazów lub śródtytułów może wywołać u Twojego odbiorcy efekt pewnego rodzaju zmęczenia. Zadbaj o to, aby Twój tekst z wyjątkiem ciekawej treści również dobrze wyglądał. Podziel wyraźnie akapity, ładnie go wyrównaj, dodaj obrazy powiązane z napisaną treścią, które pobudzą wyobraźnie czytelnika i na samy końcu sprawdź wszystko jeszcze raz.

Zobacz także: Insight konsumencki – dlaczego jest tak ważny?

Ludzie co prawda mówią, że nie ocenia się książki po okładce, ale przecież jak okładka będzie ładnie wyglądać, to nikomu to nie będzie to przeszkadzać.

Zaangażuj odbiorców

W swoich artykułach przedstawiaj prawdziwe korzyści. Nie twórz gwiazd, które nie istnieją. Stwórz na swojej stronie miejsce, gdzie ludzie będą mogli, poczuć się dobrze i wykorzystać wiedzę z Twoich wpisów w rozwijaniu swoich umiejętności lub w codziennej pracy. Nie komplikuj rzeczy prostych, ponieważ na odbiorców możesz trafić różnych. Swoje opisy twórz tak, aby każdy mógł z nich korzystać.

Zarządzanie Contentem – Działaj regularnie.

Regularność to chyba najtrafniejsza zasada, na jaką możemy postawić w internecie. Wymaga ona od nas co prawda dyscypliny i samokontroli swoich działań, ale gwarantujemy, że regularne publikacje na Twojej stronie nie dość, że dobrze zadziałają na Twój wizerunek, to jeszcze bardzo dobrze wpłyną na pozycjonowanie organiczne Twojej strony (SEO).

Ustaw sobie w kalendarzu regularne daty publikacji i stwórz pewnego rodzaju serie, która pozwoli Twoim stałym odbiorcom na pewność, że na przykład w środę po pracy, będzie można przeczytać nowy artykuł na Twojej stronie lub blogu.

Zarządzanie Contentem – Zadbaj o różnorodność treści.

Poszerzanie zasobów Twojej strony jest bez wątpienia kluczem do skutecznego zarządzania contentem. Pomyśl sobie, że na swojej stronie musisz zrobić taką małą wikipedie. Taką trochę mniejszą, ale z 100% wykorzystaniem tematu, w który się poruszasz. Rozbijaj zagadnienia, publikuj problemy z ich wyjaśnieniem, twórz definicje wyjaśniające konkretne zagadnienia z Twojej branży. Daj się ponieść w różnorodności. Wielowątkowość to cecha każdej branży, więc nic nie stoi na przeszkodzie, żeby to wykorzystać.

To tyle w kwestii wskazówek na temat zarządzania contentem. Bardzo dziękujemy za przeczytanie naszego wpisu. Zachęcamy do sprawdzenia naszej oferty w kategorii copywriting i SEO w celu poznania szczegółów, w których możemy Ci pomóc.

Miłego.
One White Studio

Poprzedni wpis Następny wpis